Regnskabet oprettes med en standard kontoplan ud fra firmaets CVR-nr. men kan tilpasse efter behov. Der er mulighed for at indtaste konteringsforslag på hver konto.
Regnskabet oprettes med en standard kontoplan ud fra firmaets CVR-nr. men kan tilpasse efter behov. Der er mulighed for at indtaste konteringsforslag på hver konto.
Opret alle de kasskladder du ønsker. Der er forskellige typer som opfylder dine behov. Du kan kopier fra allerede bogførte kladder og meget mere.
Saldobalancen viser en resultatopgørelse og balance, den kan sammenlignes med sidste års balance og budget. Bruger du Dimensioner kan der laves filter på disse. Saldobalacen kan udskrives til PDF eller eksporteres til en Excel hvis du fortrækker at arbejde i Excel.
Momsangivelsen kan indberettes Elektronisk hvis du opsætter adgang i Skat. Under momsangivelsen kan du også finde en moms afstemningen.
Listen over finansposter giver mulighed for at udskrive diverse posteringslister samt mulighed for ompostering af bilag.
Finanskontobevægelser kan udskrives til PDF eller eksporteres til en Excel fil.
Finanskontokort kan udskrives til PDF eller eksporteres til en Excel fil.
Du kan oprette alle de momskoder du har behov for.
I kassekladden kan du opbygge skabeloner for indtastning af kladdelinjer. De felter som ændre sig fra gang til gang kan angives som indtastningsfelter.
Via de indbygge funktioner i kassekladden kan du indlæse lønfiler fra dit lønssystem.
Med det brugerdefineret dashboard, kan du vælge de grafer og statistikker som giver menig for dig. Du får derved en brugervenlig oversigt over din virksomhed.
Med fuld valutastyring, kan du altid se beløb i valuta, valutrakrus om beløbet i DKK. Via den indbygge funktion kan valutakurser opdateres med de aktuel valutakurser.
Valutakursen ændret sig meget i gennem året, så hvis saldoen i DKK passer med den omregnede saldo i valuta kan du via denne valutakørsel fortage en regulering ud fra en gennemsnitlig valutakurs.
Fakturaer, regninger og linjer i kassekladden kan periodiseres. Du skal blot angive en startdato og hvor mange perioder beløbet skal periodiseres ud over.
Lave alle de budgetter du vil. De kan oprettes manuelt, eller ud fra faktiske tal fra bogførte regnskabsår. De kan op og nedskrive og tillægges en % sats. Det aktive budget vises på saldobalance, der kan du holde det valgte budget op mod de reelle tal.
I Bankindlæsning kan du indlæse en fil udlæst fra din bank. Via den indbygge reglmotor kan du på en simpel måde kontere bankposterne. Bankindlæsning er under udfasing til fordel for Autobank.
Bankafstemningen hjælper med at afstemme banken i forhold til de poster der er bogført på bankkontoen i regnskabet. Du kan indlæse bankfiler fra bank eller bruge de bankposter der er hentet automatisk via Autobank
Der er ubegrænset dimensioner i OFINDA.
Med Autobank kan du med en bankforbindelse til dine banker får hente alle dine bankposter løbende. Via den indbygge reglmotor kan du på en simpel måde kontere bankposterne så din bank altid stemmer.
Opret alle dine kunder i regnskabet. Du har derefter adgang til masse oplysninger om kundens aktivitet i regnskabet. Du kan se saldo, statistikker og hurtig adgang til at oprette en ny faktura.
I OFINDA kan du oprette dine kunder hvor oplysninger hentes direkte fra CVR registeret. Hvis du også har kunder inde for EU er der også mulighed for at lave opslag i det fælles EU moms register.
Inddel dine kunder i grupper, og få overført standardoplysninger fra gruppen, når du opretter en ny kunde.
Du har mulighed for at kategorisere dine kunder.
Send dine fakturaer fra OFINDA. Du kan lave tekst-, vare- og finanslinjer. Fakturaer kan udstedes i forskellige valutaer og sendes som PDF via e-mail til kunden eller elektronisk via det danske netværk eDelivery eller det europæiske Peppol.
Abonnementfaktura giver dig mulighed for at sende fakturaer med intervaller. Du kan angive linjer, som skal medtages hver gang, eller kun en enkelt gang.
Ordrestyring giver mulighed for at styre de varer, du leverer eller mangler at levere. Du kan også delfakturere en ordre.
Lav tilbud og gem dem. Tilbud kan ændres til ordre eller direkte til fakturaer. Hvis du tidligere har lavet et tilbud, kan du kopiere det.
Du kan sende elektroniske fakturaer og kreditnotaer. For at sende dem, skal du oprettes i NemHandelsRegistret. Når du er oprettet, vil du også kunne begynde at modtage fakturaer elektronisk, som lægges direkte ind i regnskabet og findes i din dokumentmappe.
Når du sender en faktura, vil den ligge som en vedhæftning, men der er også mulighed for at angive et link, som giver kunden mulighed for at downloade fakturaen.
Hvis dine kunder ikke er så gode til at betale deres regninger, kan du sende rykkere. Rykkerkørslen holder styr på, hvilken rykker dine kunder har modtaget, og hvornår de kan rykkes næste gang.
Hvis virksomheden sælger varer og ydelser til virksomheder i andre EU-lande uden dansk moms, kan du danne en liste over leverancerne, der skal indsendes til Skattestyrelsen.
Du kan se informationer om hver kundes aktuelle saldo, forfaldne saldo, sidste køb, sidste indbetaling og andre oplysninger, som kan være nyttige.
Du kan se alle kunder og de bevægelser, der har været på kunderne i den valgte periode.
Du kan se informationer om hver kundes aktuelle saldo og saldoen fordelt over fem intervaller.
Der vises en statistik med informationer om dine kunder. Informationer kan omfatte gennemsnitlig omsætning, gennemsnitligt dækningsbidrag og sidste faktura. Du har mulighed for at lave top 10-lister baseret på forskellige parametre.
Opret alle dine leverandører i regnskabet. Du har derefter adgang til masser af oplysninger om leverandørernes aktiviteter i regnskabet. Du kan se saldo, statistikker og få hurtig adgang til at oprette en ny regning.
Opret alle regninger og tilknyt bilag til regningen. Regninger skal også bruges, hvis du gerne vil udnytte lagerstyring.
I OFINDA kan du oprette dine leverandører, hvor oplysninger hentes direkte fra CVR-registeret. Hvis du også har leverandører inden for EU, er der mulighed for at lave opslag i det fælles EU-momsregister.
Du kan se informationer om hver leverandørs aktuelle saldo, forfaldne saldo, sidste indkøb, sidste udbetaling og andre oplysninger, som kan være nyttige.
Du kan også se alle leverandører og de bevægelser, der har været på leverandørerne i den valgte periode.
Du kan se informationer om hver leverandørs aktuelle saldo og saldoen fordelt over fem intervaller.
Der vises en statistik med informationer om leverandørerne. Informationerne kan omfatte gennemsnitlig regning og sidste indkøb. Du har mulighed for at lave top 10-lister baseret på forskellige parametre.
Opret alle de varer, der købes og sælges. Der kan også oprettes ydelser og varesæt. På alle varer og ydelser kan man opsætte kost- og salgspriser med og uden moms.
Lagerkladder bruges til at regulere en vares lagerbeholdning og lagerværdi. Lagerkladder kan også bruges til lageroptællinger.
Med prislister kan der oprettes både købspriser og salgspriser med angivelse af mængde.
Intrastat kan indberettes via dette modul. For at det virker, skal alle fakturaer og regninger indtastes.
Lagerførte varer danner lagerposter, så der kan beregnes en lagerbeholdning og en lagerværdi for hver vare.
Der vises informationer om alle lagerførte varer. Informationerne kan udskrives som PDF eller eksporteres til Excel.
Omfattende statistik indeholder mange forskellige informationer om varerne. Der opsamles oplysninger for både det indeværende og sidste regnskabsår.
Gruppen indeholder oplysninger om, hvordan varen skal bogføres, når den sælges på en faktura eller købes på en regning.
Filer og bilag kan indsættes i regnskabet via Drag & Drop.
Filer og bilag, som er kommet ind i programmet og som ikke umiddelbart kan linkes til et finansbilag, kan flyttes til forskellige mapper.
Nye filer, som tilføjes i OFINDA, placeres i denne indbakke. Filer og bilag kan komme via e-mails, elektroniske regninger eller OFINDA's API. Hvis der indtastes oplysninger fra bilaget i indtastningsfelter, kan de tilknyttes automatisk i diverse kørsler. Filer kan sorteres i forskellige mapper.
Bilag kan indsendes via e-mail. Alle regnskaber har fået tildelt en unik e-mailadresse, som bilag kan videresendes til. Hvis e-mailen indeholder vedhæftede filer af de typer, som tillades, kopieres filen ud af e-mailen og oprettes i regnskabet. Filer indsendt via e-mail findes i dokumentindbakken.
Der oprettes log på mange af de hændelser, der sker i kartotekerne. Der kan også oprettes log manuelt. Følgende typer er mulige: Kommentar - E-mail - Udskrifter - Filer - Billeder - URL - Vedhæftelser - Kørsler.
Der kan oprettes forskellige dokumentmapper til sortering af filer i dokumentindbakken.
Alle filer og bilag, der ligger i regnskabet, kan findes i fillisten. Filer, som er unikke for en post, kan findes via postens aktivitetslog.
Der kan oprettes brugere, som kun har adgang til at bruge eksterne programmer. OFINDA har en app til at indsende billeder af kvitteringer.
Egne felter giver mulighed for at oprette ekstra felter i kartoteker, som ikke er standardfelter i regnskabet. Værdien af disse felter kan automatisk overføres til andre tabeller ved oprettelse af nye poster eller ved bogføring.
OFINDA's API giver mulighed for integration med tredjepartsløsninger. Med webhooks kan ændringer, der er lavet i regnskabet, løbende sendes til andre systemer, så data altid er opdaterede.
For at overholde GDPR kan du kun slette oplysninger om kunder efter 5 år i henhold til lovgivningen om opbevaring af regnskabsdata. Dette rydder op i gamle regnskabsår og danner primoposter.
OFINDA samarbejder med forskellige bogholdere og revisorer, som går under betegnelsen "Partnere til OFINDA". Du kan nemt give en eller flere partnere adgang til dit regnskab.
E-mail skabeloner kommer med et standardsæt, der kan tilpasses til flere sprog. Der er mulighed for at indsætte værdier fra posten som en del af meddelelsen.
Der kan oprettes standardtekster, som kan bruges i alle tekstfelter.
For at sende e-mails fra OFINDA kan du opsætte oplysninger om afsenderen, herunder afsendernavn. Alle e-mails sendes fra noreply@ofinda.dk, men ved retursvar sendes svaret til den opsatte afsender-e-mail.
Som et af de få økonomisystemer har OFINDA ingen begrænsning på antal brugere.
Den nye bogføringslov stiller krav til udbydere om udlæsning af SAF-T. Du har mulighed for at udlæse en komplet SAF-T-fil med oplysninger for den valgte periode.
OFINDA tilbyder en komplet logbog over hændelser, der kan have indflydelse på regnskabsdata. Du kan også se, hvem der er logget ind i regnskabet.
Forbind dine banker til OFINDA og slip for manuel indlæsning af bankfiler.
Alle udskrifter er oprettet med den indbyggede udskriftsgenerator. Du har derfor mulighed for at oprette nye udskrifter samt tilpasse eksisterende.
Der kan søges i alle lister. Alle poster, der matcher søgningen, vil altid blive vist. OFINDA bruger ikke sider, hvor der kun vises et bestemt antal poster ad gangen.
Da ingen bruger de samme computere og skærme, kan man angive en skalering af programmet, så det tilpasses bedst muligt til den skærm, programmet vises på.
OFINDA giver bl.a. mulighed for at ændre de standardfarver, der er valgt for programmet.
Alle kartoteker giver mulighed for at ud- og indlæse data til filer. Kartoteker, hvor data ikke kan indlæses, kan altid udlæse data til Excel.
Alle lister kan udlæses til Excel. Du kan selv vælge, hvilke felter og poster der skal udlæses.
Alle skærmbilleder for kartoteker og lister kan tilpasses. De kan opsættes, så der kun vises de felter, du ønsker. På alle lister kan der også oprettes forskellige filtre, som nemt giver et overblik over dine data.
Alle brugerkonti kan opsættes til multifaktorgodkendelse. OFINDA bruger Google Authenticator til denne proces.
Dokumenthåndtering gør det muligt at tilknytte filer og bilag overalt i programmet.
En ekstern app der giver en bruger mulighed for at tage et billede af en bon og sende den direkte ind i regnskabet som et PDF-bilag.